We zijn er.... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kelly en Irina - WaarBenJij.nu We zijn er.... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kelly en Irina - WaarBenJij.nu

We zijn er....

Blijf op de hoogte en volg Kelly en Irina

14 September 2014 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Hier het eerste berichtje van het warme Ghana en het drukke accra.

De reis begon goed, vlucht naar London prima. Helaas zat het ons vanaf daar lichtelijk tegen. Met een uur vertraging (terwijl we al int vliegtuig zaten) vertrokken we richting Accra. Maar oke, dat was niet zo erg. Boven Algarije maakte we echter ineens een duikvlucht naar beneden, lichte paniek onder alle passagiers. Was het vliegtuig stuk ofzo?? Na 2 minuten werd verteld dat er een passagier ziek was en we om zouden draaien voor een noodlanding in Barcelona. Dit was bijna 3 kwartier terug vliegen, dus we wisten dat het een flinke vertraging zou worden. In Barcelona een bericht gedaan naar onze chaffeur, want die zou lang moeten wachten...
Uiteindelijk met 4 uur vertraging geland in Accra, waar we na een uur wachten gelukkig ook onze koffers hadden. Om half 2 ( 4 uur nederlandse tijd ) snachts stonden we eindelijk buiten. En gelukkig heeft onze chaffeur gwn netjes 5 uur gewacht!

In het hostel aangekomen bleken we prima luxe te hebben voor de komende 3 dagen. Een douche (koud) en zelf gwn een wc... Na een onrustige nacht werden we in de ochtend getrakteerd op een nederlands ontbijt. Brood met honing... YES!!!!

Die dag heeft onze chaffeur ons rondgereden door Accra en mensen kinderen wat een drukke, chaotische, maar ook levendige stad. Overal op straat mensen, midden op de weg werd van alles gekocht... maar niemand was opdringerig!! Genieten van al die indrukken.
Heerlijk geluncht op een dakterras met uitzicht over een markt... Mannen keken voetbal, maakte onwijs herrie, maar hadden echt plezier.. Ook dit weer onwijs genieten!!

om 3 uur terug naar het hostel, we waren doodop van al die nieuwe dingen. In de avond heerlijk Ghanees gegeten met de broeders van het hostel. Rijst, met een vies-ogende, maar heerlijke saus..
Ook vanmorgen weer een heerlijk ontbijt en ook nu een super lunch. Hier kunnen we echt aan wennen.

Net een uur gezocht naar werkende pinautomaar, helaas missie mislukt. Maar wel een internet cafe gevonden, dus dan daar maar even in.

Hier begint mijn tijd wel door te tikken, dus ik hou het voor nu even hierbij. We zijn veilig, gelukkig en genieten van alle nieuwe dingen. Morgen worden we opgehaald om naar het project te gaan. 3 uur rijden van hier. We hebben er super veel zin in, lekker al die kids om ons heen!!

voor de rest nog, wij houden van het krijgen van berichten van het thuisfront.. mocht je je vervelen, onze nedrlandse telefoons staan nog gwn aan en zijn bereikbaar!! Smsee dusss...

Dikkeeee dikkeee kus,

Kelly en Irina

• 14 September 2014 - 18:06

Ton Aarts:

Nou dames wat je allemaal niet meemaakt met zo.Nou vliegreis. Maar hopelijk gaat alles goed nu net zo als je eerste indruk van het land. Succes en enjoy

• 14 September 2014 - 18:30

Lia:

Leuk hoor om hier dat verslag te lezen.
    Wij hopen dat jij/jullie het daar heel goed naar je zin zult hebben.
    Vele lieve groetjes,Jan en Lia

• 14 September 2014 - 20:00

Pieter En Karen:

Lieve Irina en Kelly,

wat fijn om jullie enthousiaste bericht te lezen!! Klinkt goed allemaal, wat fijn dat jullie zo genieten en lekker eten hebben :)
    Kunnen ons goed voorstellen dat jullie ook uitkijken naar morgen, op de plek van bestemming en eindelijk met de kindjes. Jammer dat we er net niet waren, we waren met de trein naar Zeeland met de fietsen. Heerlijk genoten. Tuurlijk blijven we jullie berichtjes sturen. Love you, liefs papa en mama xxx

• 14 September 2014 - 20:26

Hanny Siemons:

Hoi Kelly en Irina fijn dat t vliegen al met al toch prima is gegaan.nu lekker genieten van alle nieuwe dingen.hele fijne werkvakantie.grt

• 14 September 2014 - 20:55

Hans Siemons:

Fijn dat het jullie zo goed bevalt, wij blijven jullie volgen, groetjes uit Dongen.

• 15 September 2014 - 08:18

AJ Siemons:

WIJ WENSEN JULLIE HEEL VEEL SUCCES
    MAAK ER EEN MOOIE TIJD VAN

OPA EN OMA

• 15 September 2014 - 21:21

Marga Welbie:

Wat leuk om jullie reisverslag te kunnen lezen. En Kelly, tante Nel leest het ook. Ik moest doorgeven dat ze het ook leuk vond. Heel veel succes en geniet ervan. Groetjes Marga Welbie-Nuyens

• 17 September 2014 - 09:23

Jeanny En Tiny:

goede morgen

al een beetje geacclimatiseerd?
    och Kelly geen douche dan maar in het teiltje zoals wij vroeger.
    wel leuk dat we jullie verhalen kunnen volgen.
    de vlucht ernaar toe was niet zo geweldig als wij dat lezen
    het verblijf in het weeshuis is vast veel leuker met al die kindjes.
    geniet er van en hou ons vooral op de hoogte.

• 18 September 2014 - 22:04

EllaTrommelen:

Hoi dames,

Wow, wat een start van jullie reis. Een extra lange vliegreis. Ik wens jullie heel veel plezier, veel werkzame uren voor de kinderen etc. Ik weet een beetje wat jullie meemaken, zien etc. Een aantal jaren geleden is mijn dochter Paulien ook actief geweest in een kindertehuis in Ghana.

Het gaat jullie hopelijk heel goed. En regelmatig, zo mogelijk, foto's naar het thuisfront sturen. Zullen ze heel fijn vinden!