Happy us - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kelly en Irina - WaarBenJij.nu Happy us - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kelly en Irina - WaarBenJij.nu

Happy us

Blijf op de hoogte en volg Kelly en Irina

04 November 2014 | Ghana, Tamale

Lieve allemaal,

Na 4 weken weer even een berichtje uit het verre Ghana. In Damongo ( het dorp waar we verblijven) is de internetverbinding te langzaam en kunnen we dus geen verslagen plaatsen. We zijn nu even 2 dagen in Tamale, dus tijd om iedereen weer even op de hoogte te brengen van alle ontwikkelingen.

We zitten nu in onze vierde week hier op het nieuwe project in Damongo en wat een verschil met de eerste 4 weken in het zuiden.
We genieten!!!!
Het project is goed geregeld en de baas is betrokken bij alles wat we doen. Hij is oprecht geinteresseerd en heeft mooie ideeen waar wij mee aan de slag zijn gegaan.

Zo zijn we begonnen met het observeren van de lessen op zijn school.We focussen ons hierbij op de leerkrachten en de leerpunten die er voor hun zijn. Deze leraren zijn namelijk niet opgeleid en hebben alleen de middelbare school afgemaakt. Abraham ( de baas ) heeft ons gevraagd een cursus te geven aan de docenten en ze zo wat meer kennis te geven over het lesgeven en de omgang met kinderen in de klas.
Aan de hand van onze observaties gaan we nu een 3-daagse cursus opzetten voor de leerkrachten.
Na deze cursus zullen de leerkrachten (hopelijk) het geleerde in de praktijk gaan toepassen. Hierna gaan we een nieuwe ronde van observaties houden en komt er eventueel een tweede ronde van de cursus.
Druk druk druk dus!!

Dit houdt ons voornamelijk in de ochtende bezig. ( de school is namelijk om half 2 uit). In de middag zijn we voornamelijk te vinden in het weeshuis, waar 50 kinderen wonen. De kids zijn onwijs enthousiast en iedere dag blij als we komen. Samen een spelletje doen of gewoon even kletsen, het maakt ze niet uit, zolang je maar samen met ze iets doet.

Al met al, de dagen vliegen voorbij!! Volgende week zitten we alweer 2 maanden in Ghana. Dat is bijna onwerkelijk!!

We zullen ook even proberen wat foto's toe te voegen aan dit verslag, want dat is eerder nog niet gelukt!!

Iedereen bedankt voor alle positieve, lieve en geinteresseerde berichten die we nog steeds veel ontvangen. We love that!!

Dikke kus uit Ghana!!

Kelly en Irina

• 04 November 2014 - 13:43

Britt:

Leuk om te lezen! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!

• 04 November 2014 - 13:45

Hanny Siemons :

hoi dames fijn dat jullie t nu goed naar je zin hebben.idd nog geen foto s gezien.zijn erg benieuwd .nog n hele fijne tijd .grt van ons

• 04 November 2014 - 13:59

Joyce:

Heel blij dat jullie het nu zo naar jullie zin hebben en een echt iets kunnen opzetten/betekenen daar!! heel veel.succes dames! Dikke kus. Jan&Joyce

• 04 November 2014 - 14:04

Yvonne En Kees:

Lieve Kelly en Irina
    Fijne om te horen dat jullie het nu wel naar jullie zin hebben vanaf nu genieten dus heel veel plezier nog de komende maanden en dikke kus

• 04 November 2014 - 14:31

Wendy Fijneman:

Fijn dat jullie het nu wel goed gaat daar.
    Echt mooi om te lezen wat jullie allemaal kunnen betekenen voor al die mensen daar.
    Goed bezig jullie.
    Veel plezier nog en tot snel weer.
    Groetjessssss

• 04 November 2014 - 14:32

Jan En Lia:

Hoi Kelly,

Super dat jullie het goed naar je zin hebben.
    M.aak maar veel foto's. Blijft altijd mooi. Geniet er nog maar lekker van.

Grt. Jan en Lia

• 04 November 2014 - 14:55

Ome Hans En Tante Patricia:

Fijn te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben, leuke foto's! Groetjes uit DONGEN (tijdelijk even een weekje uit Drenthe)

• 04 November 2014 - 15:20

Marga Welbie:

Wat een goed werk verrichten jullie. En op de foto"s die blijde snoetjes Weer leuk om even te lezen. Veel plezier en succes
    Arjan , Marga en Tom Welbie ( Den Helder) en tante Nel Nuyens ( Anna Paulowna)

• 04 November 2014 - 15:35

Op En Oma:

Mooi verslag nog een fijne tijd
    Op en OMA

• 04 November 2014 - 16:06

Pieter En Karen:

Lieve Irina en Kelly,
    wat is het toch heerlijk om zo'n enthousiast bericht te lezen en de foto's te zien.
    Ik zal ze even bewerken zodat we ze op school ook kunnen laten zien, zeker met de loom bandjes.
    Fijn dat jullie je nu ook nuttig kunnen maken en alle medewerking krijgen. Geniet ervan en blijf af en toe een update plaatsten..... Heel veel liefs papa en mama, Iris en Robin xxx

• 04 November 2014 - 16:42

Iris:

ik ben zoooo blij voor jullie! En een mini beetje voor mij want nu zie ik de kindjes ook weer na bijna een jaar! Ik wens jullie een toptijd toe en geef ieder kind afzonderlijk een kus en een knuffel en ook voor jullie natuurlijk! Dikke kus! Xxx

• 04 November 2014 - 17:18

Ella Trommelen:

Hoi,

Wat goed om te lezen dat uiteindelijk alles goed is gekomen. Lijkt me heel fijn om ook nuttig bezig te kunnen zijn. Geniet er maar van! Leuke foto's hoor!

• 04 November 2014 - 18:47

Albert Brinmann:

goed om te lezen dat jullie het nu naar jullie zin hebben en je ziet als je het leuk hebt vliegt de tijd.
    Veel plezier verder , en dat gaat zeker lukken!!!!!!

• 04 November 2014 - 19:37

Bart:

leuke verhalen en foto's!!!!geniet ervan

• 04 November 2014 - 19:52

Hester:

Klinkt goed chica!!!!! Jaloers!! Blijf elke dag genieten!! Kus

• 04 November 2014 - 21:07

Gonny:

Hallo dames , leuk weer wat van jullie te horen, fijn dat jullie het naar je zin hebben en wat een leuke foto, s.

• 04 November 2014 - 22:16

Marijn En Patricia:

Hello Ladies,

Heerlijk om te lezen dat het nu zo goed met jullie gaat.
    Ga zo door en geniet vooral van deze mooie tijd waarin je voor deze mensen veel kunt beteken.

Groetjes Marijn en Patricia

• 04 November 2014 - 22:41

Annelies Boonekamp:

Wat zijn jullie kanjers zeg! Doorzetten, volhouden.. Geweldig om jullie mooie verslag te lezen!
    Veel groetjes van
    Annelies.

• 04 November 2014 - 23:56

Famke Verhagen:

Hoi Irina, leuk om te lezen en fijn dat jullie nu wel lekker aan de slag kunnen. We missen je wel hoor hier in het koude kikkerlandje. Nou ja... koud... 1 en 2 november waren de warmste novemberdagen ooit gemeten... dus wij toch een hele lekkere nazomer middenin de herfst haha.... vanavond connect gehad. Met aantal nieuwe meiden... je zult er een hoop niet kennen als je terugkomt :) he veel succes nog daar en leuk dat je af en toe wat schrijft! Als je nog iets specifieks nodig hebt. ... laat maar weten. X Famke

• 06 November 2014 - 07:39

Loide:

Hey Irina, echt fijn om te horen dat het nu heel goed gaat! Ik moest vanochtend aan je denken, dus ik dacht ik ga effe al je updates lezen. Ik wens jullie nog een mooie tijd daar en ik bid voor jullie. xxx Loide

• 06 November 2014 - 18:34

Jeanny:

geweldig nieuws.
    eindelijk ben je nu op de plek waar je het werk kunt doen wat je wilde.
    zo zie je het komt goed, doe je best en maak inderdaad mooie foto's , houd ons op de hoogte
    we zijn n.l. iedere x erg benieuwt hoe het nu gaat.
    als we lezen wat jullie plan is en als dat allemaal gaat lukken
    dan zullen ze jullie niet snel vergeten daar.
    veel geluk, succes en groetjes vanaf Samos.
    jeanny en tiny